September Utmaning

Välkomna tillbaka och hoppas och tror att sommaren varit till belåtenhet.
Nu startar vi igen med en ny utmaning som går i

HÖSTENS TECKEN

Låt dig inspireras av denna bild tex färg-former-motiv mm och skapa vad du själv önskar.
Allt från kort till alter.
Ditt bidrag vill vi gärna se senast 22/9 kl 21:00
och vi kommer att publisera det här i tävlingsbloggen.

Vi kommer som vanligt att rösta fram det vinnande bidraget som får ta del av
VILDA STAMPS stämpelmotiv.

LYCKA TILL!

fredag 1 april 2011

April månads utmaning

Trevlig fredag till er alla! Ny månad, vilket innebär ny månadstävling. Denna månaden är det Vilda Stamps som sponsrar, vinsten är ett helt ark av det hemliga Steampunk-kitet!!
Med anledning av vinsten, så är temat för denna månaden: STEAM PUNK! Till din hjälp får du här lite gratis digitalt material att använda på ditt alster, det är dock inte något krav att du använder detta! (Klicka på bilden, så kommer ni till inlägget hos Miss Cutie Pie, där ni kan spara ner kugghjulen i rätt storlek.)
Under månadens gång kommer jag att lägga ut fler så kallade freebies (gratis digitalt material på nätet, som man är fri att använda för personligt bruk) som kan vara till hjälp för er när ni ska skapa. Man kan hitta mycket själv med, men var bara noga med att läsa villkoren för materialet innan ni laddar ner det.

Våra regler:
Layouter, kort och altrat är lika välkommet! Skriv gärna en rad om hur du har tänkt din tolkning också. Ditt bidrag, som ska vara nytt och unikt - skapat endast för denna utmaning, laddar du upp i din blogg och länkar sedan till det via MrLinky här ovanför. Senast den 25:e april vill vi ha det för att kunna presentera vinnaren före månadsskiftet. Har du ingen blogg går det bra att lämna in ditt bidrag via mail.

Lite inspiration för er. Hör har jag använt dels digitalt gratismaterial (några av de färggranna kugghjulen är i papper, utskrivna från nätet) men väldigt mycket är Tim Holtz. Kedjor, kugghjul, muttrar och skruvar, stålfjärdrar, gem, klockor, gångjärn, nycklar.... ja i princip allt som är smutsig metall klassas som Steam Punk. Stilen är också väldigt svart, grå och röd, tycker jag.

Ser verkligen fram emot många underbara bidrag den här månaden! Scrappa lugnt!

6 kommentarer:

Carina sa...

Din Tag är helt underbar!

Carina sa...

Härlig utmaning för någon som inte riktig har fått in vad Steam punk är, (det blir en RIKTIG utmaning.)Det blir att läsa på och sen hoppas jag att jag får ihop något. Tagen är jätteläcker. En fråga, var in i din blog ,Linda och vart hittar man aluminiumtejp?
Trevlig Helg/Carina

teolinda sa...

Nu ligger mitt första steampunkförsök någonsin i min blogg.

kram Teolinda
http://teolindaskrypin.blogspot.com/2011/04/steampunk.html

Tesa/Therese sa...

Nu har jag länkat till mitt bidrag i Mr. Linky.
Kul utmaning:)
Kram Tesa

gry anita sa...

Denne utfordringen har jeg stor kost meg med i påsken.Og jeg rakk fristen.Denne stilen har jeg forelsket meg helt i.

Scrap, pyzzel och mat sa...

Hej
Nu ligger mitt bidrag på min blogg. Kul uppgift :-)
Trevlig kväll
MarieG