September Utmaning

Välkomna tillbaka och hoppas och tror att sommaren varit till belåtenhet.
Nu startar vi igen med en ny utmaning som går i

HÖSTENS TECKEN

Låt dig inspireras av denna bild tex färg-former-motiv mm och skapa vad du själv önskar.
Allt från kort till alter.
Ditt bidrag vill vi gärna se senast 22/9 kl 21:00
och vi kommer att publisera det här i tävlingsbloggen.

Vi kommer som vanligt att rösta fram det vinnande bidraget som får ta del av
VILDA STAMPS stämpelmotiv.

LYCKA TILL!

lördag 1 januari 2011

Utmaning för Januari 2011

Här kommer årets första utmaning! Detta blir också min första utmaning här hos Månadens Utmaning, så det är lite pirrigt. Jag uppmanar er att städa i er pysselvrå för denna utmaningen, jag vill nämligen se ÅTERBRUK på era alster! Om ni gör LO, kort eller alter spelar ingen roll, huvudsaken är att ni använder sånt som egentligen inte är traditionellt scrapmaterial. Det kan vara vad som helst, spillbitar av stämpelgummi, kapsyler, tomma förpackningar... ja vad ni nu har för "skräp" liggandes runt om i huset.

Mitt inspirationsbidrag till denna utmaning blir detta kort, som jag gjorde i mellandagarna. Här har jag använt prisetiketten som hängde på min dotters kläder hon fick i julklapp, den fick agera huvudmotiv. I blomgruppen hittar man en liten vit plastplutt, som hållit i etiketten i bandet - jag klippte bara bort bandet. Sen kom svärmor med nitar som hon tagit ur ett gammalt skärp, den övre delen av niten sitter i mitten av en blomma, och den bakre delen har jag använt både i blommitt men även som tillplattad i hörnen.

Sponsor denna gången är Pyssel och Kort. Nu hoppas vi att det kommer in många, härliga "skräpalster". Ni har till den 25 januari på er att lägga in ert bidrag i er blogg, och länka i Mr Linky. Tänk på att lägga in direktlänken till ert bidrag, och inte till hela bloggen - så slipper vi sitta och leta. Vi hämtar där ditt bidrag och publicerar den i vår Utmaningsblogg.  Ditt bidrag skall vara nyskapat för den aktuella utmaningen och endast för Månadens Utmaning. Ett bidrag per person och utmaning gäller. Om du inte har en blogg/hemsida så går det bra att maila in ditt bidrag, adresser till oss hittar ni i sidebaren.

Med detta önskar jag er en god fortsättning på det nya året, och hoppas på att vi nu blir överösta med bidrag.

2 kommentarer:

Snabbscrapparen sa...

En rolig utmaning i vårt allt för slit och släng inriktade samhälle!

Christel sa...

Det var riktigt roligt att rota bland alla saker man har som aldrig används. Jag hade nog aldrig kommit på tanken att göra detta kort annars.